Outlook: Ongewenste email (spam) beheren

Gewijzigd op Sat, 16 May 2020 om 11:23 AM

Gedeeld Postvak of eigen Postvak?

Het is belangrijk om te begrijpen dat alle instellingen die je in Outlook maakt met betrekking tot ongewenste email (maar ook Postvak-in Regels of afwezigheidsassistent) alleen werken op je primaire Postvak. Dat is het Postvak waarmee je standaard mailt. Meestal is dat je persoonlijke postvak.


Veel gebruikers hebben ook een extra postvak zoals info@ of sales@, je moet dat postvak eerst openen (of inloggen) om de instellingen voor ongewenste email (maar ook Postvak-in Regels of afwezigheidsassistent) aan te passen. Je opent zo'n gedeeld postvak het handigst via de web-versie van Outlook, zie onderaan deze pagina.


LET op: Wanneer je met de rechtermuisknop op een mailtje klikt om aan te geven dat de afzender "veilig" is, of altijd geblokkeerd moet worden, werkt dat alleen op je persoonlijke postvak, niet op gedeelde postvakken zoals info@ of sales@.


Een afzender blokkeren

Wanneer u berichten van een bepaald persoon niet langer wilt zien, kunt u de afzender blokkeren.

Klik met de rechtermuisknop op een bericht van de afzender die u wilt blokkeren, en klik vervolgens op Ongewenste e-mail > Afzender blokkeren.


06BpmHTX-SOKWR2jO4kmR0OFcSCgYLDRWw



De geblokkeerde persoon kan u nog steeds e-mailberichten sturen, maar elk bericht dat afkomstig is van zijn of haar e-mailadres en uw e-mailaccount bereikt, wordt onmiddellijk naar de map Ongewenste e-mail verplaatst.


Het is verstandig om e-mailberichten die als ongewenste e-mail zijn aangemerkt regelmatig te bekijken, zodat u zeker weet dat u geen belangrijke berichten mist.


Een Afzender nooit blokkeren

Als u wilt voor komen dat legitieme berichten de map Ongewenste e-mail bereikt, kunt u een afzender toevoegen aan uw Outlook-contact personen of alle berichten van het domein van de afzender indelen als niet-ongewenste e-mail.

fbecH7GqKXE-N6_U6SMwDZ_KfavQ0m_13w


8X2JRC9KBlorq5Bl39xc4waOIeV-ZiWTmw

Gedeeld Postvak (zoals info@, sales@, etc.)

Bovenstaande methoden werken alleen op je eigen postvak, niet op gezamenlijke postvakken zoals info@, sales@, etc.

Om deze aan te passen kun je het volgende doen:

  1. Log in op Outlook Web Access (via https://outlook.office365.com)
  2. Klik op je 'profiel' rechtsboven, en kies Ander postvak openen:
    zH_RALsEvCYulPJQOntWPgp0W6hRlJFZNw
  3. Type de naam in van het postvak in dat je wilt openen (waar de ongewenste-email instellingen van willen aanpassen).
  4. Klik op het tandwieltje (Instellingen) rechtsboven en kies Alle Instellingen Wijzigen:
    YWD-6-Gaj5ZwiQlazstBEc4EH6jpA3IDjg
  5. Open de instelling Ongewenste e-mail en voeg de afzender (het email adres of alleen het domein, zoals code54.nl) toe aan Veilige Afzenders:
    fbiL_fdZNJOwvc0gMdDLTOjg4s2F4ctpHQ


Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren