Wanneer je niet aanwezig bent kun je in Outlook automatisch een berichtje terugsturen op inkomende mail. Deze functie wordt de Afwezigheids-assistent genoemd.
In dit artikel leggen we uit hoe je ditzelfde kunt doen op algemene email adressen zoals info@ of administratie@.
- Log in op de webmail (daarin is het gemakkelijker dan Outlook) via https://outlook.office.com/
- Klik op je profiel-icoontje rechtsboven (2), dit zijn je initialen of pasfoto.

- Kies Ander postvak openen (3).
- Zoek via het email adres naar de postvak en open hem. Het postvak wordt geopend in een nieuwe tabblad.
- Kies op de navigatiebalk Instellingen (het tandwieltje rechtsboven (5)
- Ga in het tabblad Account naar Automatische antwoorden

- Schakel het selectievakje Automatische antwoorden zijn ingeschakeld in.
- Stel eventueel een datumbereik in.
- Typ je interne en externe automatische antwoord. (Als je een van de vakken leeg laat wordt daar geen bericht heen gestuurd)
- Kies of je alleen wilt antwoorden aan contactpersonen.
- Klik op Opslaan.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren