Mail Rejected bij mailen naar KPN

Gewijzigd op Mon, 13 Feb 2023 om 09:24 AM

Wanneer je mailt naar één van de domeinen van KPN, krijg je een email terug met de foutmelding:

cpsps-ews24.kpnxchange.com heeft uw bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd: ......@kpnmail.nl (........@kpnmail.nl) Er is een probleem opgetreden tijdens het afleveren van uw bericht bij dit e-mailadres. Verzend het bericht opnieuw. cpsps-ews24.kpnxchange.com gaf deze fout: Mail rejected.



Het gaat dus om email naar: @kpnmail.nl@kpnplanet.nl@planet.nl@wxs.nl@hetnet.nl@freeler.nl@onsbrabantnet.nl@onsmail.nl@onsneteindhoven.nl en @onsnetnuenen.nl. Mogelijk vallen nog meer domeinen onder de dienstverlening van KPN. In de foutmelding is in alle gevallen duidelijk te zien dat de server ....kpnxchange.com van KPN is.

Oorzaak

KPN blokkeert ten onrechte de servers van Office365 die door ons gebruikt worden.

De term "rejected" betekent dat mail wel aankomt bij KPN, maar daarna alsnog wordt geweigerd. Vrijwel zeker door de spamfilter van KPN.

Oplossing

Eigenlijk kunnen wij er niets aan doen als een ander ten onrechte mail voor spam aanziet. De ander (de klant bij KPN) moet eigenlijk zelf contact opnemen met KPN hierover. Soms kunnen zij zelf zorgen dat bepaalde afzenders (bijvoorbeeld jouw email adres) doorgelaten wordt (zoals je dat bij Office365 ook zelf kunt). 

Dit probleem gaat meestal vanzelf weer weg. Zo'n blokkade geldt niet voor eeuwig en bij KPN zullen meer klachten binnen komen.

KPN vraagt op de forums het volgende te doen als gebruikers hierover klagen.

  1. Een bericht dat niet aangekomen is vanuit je Verzonden Items verslepen naar je bureaublad.
  2. Dan het mailtje met de foutmelding die je krijgt doorsturen naar valse-email@kpn.com met enige toelichting van wat je gedaan hebt.
  3. Voeg het originele bericht vanuit je bureaublad toe als bijlage voordat je het verzend.


Eventueel mag je het ook allemaal naar ons mailen (support@code54.nl) in de plaats van naar  (update 21-1-2020: dit adres werkt niet meer, probeer abuse@kpnmail.nl) en dan sturen wij het weer door. Maar het is interessant voor KPN om te zien hoe jouw klacht binnen komt (als je mail tenminste niet ook geblokkeerd wordt).

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren