Dit artikel is alleen van toepassing voor gebruikers die facturen verzenden via de standaard mailserver van Tickney (dus niet via hun eigen mail-server).
Samenvatting: Tickney heeft vanaf heden andere mailservers. Mogelijk maak je daar gebruik van. Om te voorkomen dat facturen als spam worden gezien dien je het SPF-record bij je internet-provider aan te passen.
Gebruik je de standaard mailserver?
Je kunt bij Instellingen terugvinden of je de standaard mail-server (ook wel SMTP-server genoemd) van Tickney gebruikt, of een aangepaste van jezelf. Gebruik je een aangepaste SMTP server dan hoef je niets aan te passen.
Gebruik je géén aangepaste SMTP Server dan dien je wel een aanpassing te doen. Emails worden dan namelijk verstuurd via de mailservers van Tickney zelf en die zijn gewijzigd. Die wijziging dien je ook door te voeren in het SPF-record van je internetdomein.
Wat moet je doen?
- Log in op de portal van de provider van je website.
- Wijzig de DNS-instellingen
- Voeg de volgende 2 servers toe aan het SPF-record: smtp1.tickney.com en smtp2.tickney.com
Neem voor hulp hiervoor contact op met de helpdesk van je provider, systeembeheerder of website ontwikkelaar.
Als alternatief kun je ook kiezen om je eigen Aangepaste SMTP Server instellingen te gebruiken en facturen te mailen via bijvoorbeeld je Office365 of Gmail account.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren