Inleiding

Multifactor authenticatie (MFA) voegt een extra beveiligingslaag toe aan je Office 365 / Microsoft 365 account. Bij MFA wordt er naast je gebruikersnaam en wachtwoord nog een aanvullende vorm van identificatie gevraagd. Dit kan in de vorm zijn van een code op je mobiele telefoon of het bevestigen van een telefoongesprek.


Beschikbare verificatiemethoden

De volgende vormen van verificatie kunnen worden gebruikt:


Hoe moet ik dit configureren?

Wij hebben achter de schermen ingesteld dat elke user gebruik moet maken van MFA, de gebruiker zelf hoeft alleen nog maar aan te geven op welke manier de extra verificatie gevraagd zal worden.

Onze voorkeur gaat uit naar de SMS-functie.


Wat moet ik doen als...

Ik mijn telefoon niet bij heb en er om een extra verificatie wordt gevraagd?

Je kunt aangeven dat je op een andere manier wilt aanmelden en je hebt dan de keuze om op het vaste telefoonnummer van het bedrijf gebeld te worden om je zo alsnog te verifiëren.


Mocht dit ook niet lukken, dan kun je ons altijd contacteren.


Ik mijn telefoon ben verloren of is gestolen?

Geef dit zo snel mogelijk door aan ons. Wij kunnen dan je account zo instellen dat er bij een nieuwe inlogpoging altijd om een extra verificatie wordt gevraagd.


Ook kun je dan nog inloggen door je te laten bellen op het vaste telefoonnummer van het bedrijf.


Mijn iPhone blijft vragen om een wachtwoord?

Waarschijnlijk gebruik je de standaard mailapplicatie van iOS. Deze kan niet overweg met de MFA beveiliging van Microsoft. Het makkelijkste is om dan de Microsoft Outlook applicatie te installeren. In deze applicatie kun je gewoon inloggen met je standaard Microsoft 365 inloggegevens.